ProjectEVOLVE – Knowledge Map -ominaisuus on käynnistetty

UKSIC-kumppaneilla SWGfL:llä on ilo ilmoittaa, että ProjectEVOLVE-ohjelman kauan odotettu Knowledge Map -ominaisuus on nyt virallisesti käynnistetty kouluvuosien 1, 3, 4, 5, 7 ja 10 osalta. Tämä uusi ominaisuus voi mullistaa sen, miten ammattilaiset sitoutuvat oppilaidensa kanssa kaikkeen työkalupakissa olevaan ProjectEVOLVE-materiaaliin. Sen tarkoituksena on vähentää työtaakkaa suosittelemalla resursseja, jotka sopivat heidän opettamiinsa lapsiin, ja antaa samalla arvokasta tietoa siitä, missä heidän verkkokehityksessään on vahvuuksia ja heikkouksia.

Miten Knowledge Map toimii?

Tietämyskartta tarjoaa oppilaille erilaisia skenaarioita heidän verkkoelämästään ja antaa vastauksia, jotka on huolellisesti suhteutettu Burchin osaamisalueisiin. Näillä kompetensseilla pyritään luokittelemaan lasten käsitteen ymmärtäminen: onko se turvallista, kehittyvää, kehittyvää, ovatko he epävarmoja tai ovatko he ymmärtäneet käsitteen väärin. Tämä ominaisuus kattaa laajan valikoiman ProjectEVOLVE-työkaluja, joten jokaista aihetta, osa-aluetta ja teemaa voidaan käsitellä.

Tässä beta-versiossa Knowledge Map -ominaisuus on saatavilla vuosiluokille 1, 3, 4, 5, 7 ja 10. Muut vuosiluokat julkaistaan syyslukukaudella. Oppilaiden eteen esitettävät skenaariot vaihtelevat aiheen ja ikäryhmän mukaan.

Nuorille näytetään esimerkiksi seuraava skenaario:

Haluan näyttää ystävälleni ja muille, kuinka paljon pidin hänen lähettämästään videosta. Onko ideoita?

Skenaarion ympärillä on joukko vastauksia, joista he voivat valita, kuten esimerkiksi:

  1. Jaa sisältö uudelleen ystäviesi ja seuraajiesi kanssa.
  2. Kerro heille, kun näet heidät seuraavan kerran tai soita heille.
  3. Klikkaa videon alla olevaa ”tykkää”-painiketta.
  4. Tee vastauksestasi heille erottuva käyttämällä hymiöitä tai hauskaa GIF:ää, jotta he tietävät, että pidit videosta ja jaoit sen.

Oppilaiden tulisi yksitellen kertoa rehellinen mielipiteensä siitä, mikä vastaus on heidän mielestään paras vastaus tai toiminta. ProjectEVOLVE kokoaa sitten kaikki vastaukset ja arvioi tiedot määrittääkseen, mitä materiaalia luokan tai opiskelijaryhmän tulisi priorisoida. Tämä voidaan tehdä verkossa (itsenäisesti) tai livenä (ohjatusti) luokkahuoneessa, se on täysin opettajasta kiinni.

Turvallinen tieto

Hienoa tässä uudessa ominaisuudessa on se, että se pyrkii kohti vaihetta, jossa oppilaat ovat varmoja siitä, että he ymmärtävät tärkeän verkkokäsitteen. Kun rakennat tietämyskarttoja, tuottamasi tiedot auttavat oppilaita ymmärtämään paremmin verkkokehitystä ja säästävät samalla ammattilaisten arvokasta aikaa.

Ken Corish, Evolve-projektin johtaja, sanoi:

”Tämän uuden ominaisuuden käyttöönotto on valtava virstanpylväs ProjectEVOLVElle. Kun alun perin ideoimme digitaalista työkalupakkia, joka auttaisi ammattilaisia verkkokehityksen opettamisessa, tiesimme, että tätä mekanismia ei ollut tehty aiemmin ja että se olisi hankkeen ”vallankumouksellinen” osa. Koko tiimin, myös verkkoturvallisuusasiantuntijoidemme, avulla voimme nyt auttaa kouluja keräämään tärkeitä tietoja, jotka liittyvät suoraan oppilaiden tietämykseen keskeisistä verkkoaiheista. Kaikki tämä sekä ProjectEVOLVEa koskevat tulevaisuuden suunnitelmat ja ominaisuudet tekevät siitä olennaisen osan mitä tahansa opetusstrategiaa.

Jos haluat aloittaa tietämyskarttamatkasi, voit rekisteröityä ProjectEVOLVEen ilmaiseksi ja aloittaa heti käsitekarttageneraattorin käytön. Valtava osa työkalupakista tulee eri osa-alueiden ja käytettävissä olevien resurssien tutkimisesta. Uusien ominaisuuksien ansiosta saat käyttöösi tuntikausia kiinnostavaa materiaalia, ja kaikki tämä täysin ilmaiseksi!

Pääsy ProjectEVOLVEen